Logo
تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1401
کد 1475

با حضور اعضای هیات علمی و اساتید مدعو دانشگاه بناب؛

نشست تخصصی راهکارهای افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه بناب برگزار شد

با حضور اعضای هیات رئیسه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیات علمی و اساتید مدعوی دانشگاه بناب نشست تخصصی راهکارهای افزایش کیفیت آموزش در سالن کنفرانس علامه طباطبایی دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بناب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن حیدرزاده در این نشست تخصصی، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، خطاب به اساتید دانشگاه گفت: در ارتباطات خود و گفتگو با دانشجویان، مهربانی و گذشت را مدنظر قرار داده و هرچه بیشتر به دانشجویان نزدیک شوید تا مقصود اصلی که دانشجویان هستند جذب فعالیت های کلاسی شوند.
 
وی در ادامه ضمن اشاره به احادیث و آموزه های دینی در خصوص جایگاه والای استاد و اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری بر جایگاه رفیع اساتید و دانشگاه، گفت: مقام معظم رهبری توصیه های فراوانی برای اساتید داشتند که خالی از لطف نیست بخشهایی از آن در این نشست ذکر شود؛ 1- تقویت ارتباط با پروردگار عالم 2- ایفای نقش اساتید در بالندگی دانشگاه 3- تبیین مسائل مهم کشور و ایجاد روح امید و نشاط در نسل جوان 4- تربیت نیروهای انقلابی و توانمند برای نظام جمهوری اسلامی 5- پرداختن به مقوله مربی بودن در کنار معلم بودن 6- قرار دادن محیط دانشگاه برای محل اصلی کار
 
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم اساتید معزز همواره بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در برنامه های خود مدنظر قرارداده تا جایگاه این دانشگاه هر روز بیشتر تقویت شود.
دکتر علی حاجی بدلی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: دانشگاه بناب با قدمت 27 ساله از دوران تازه تاسیس به دوران در حال توسعه و ثبات رسیده است، ولی همزمانی این مرحله از قدمت دانشگاه با همه گیری بیماری کرونا؛ مشکلات اقتصادی و مسائل انگیزشی، مخصوصا کم رنگ شدن رشته های ریاضی و فنی در دبیرستان و تنزل جایگاه علوم پایه و فنی و مهندسی سبب چالش های اساسی در جهت اهداف توسعه ای دانشگاه بناب شده است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: امید آن داریم که با تغییر نگرش مسئولین آموزش عالی و نیز برنامه ریزی منسجم جهت بازگردندان جایگاه واقعی رشته های ریاضی و فنی  شاهد شکوفایی بیشتر دانشگاه مون باشیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب در خصوص فعالیت های پژوهشی در دانشگاه گفت: دانشگاه بناب  در خیلی از فرایندهای خود از جمله پژوهش همگام با حمایت های لازم از اعضای محترم هیات علمی همین امتیازات را برای همکاران مدعو دانشگاه نیز در نظر گرفته از جمله حمایت در نشر کتاب، پاداش مقاله و فعالیت های فناورانه، لذا توجه همکاران معزز را به آیین نامه های مربوط در زیر پرتال های آموزش و پژوهش جلب می‌کنم.

دکتر حاجی بدلی در ادامه در خصوص تلاشهای اساتید مدعوی دانشگاه گفت: بسیاری از همکاران توانمند و اندیشمند عزیز مدعو حاضر در جلسه سالیان متمادی با دانشگاه بناب همکاری داشته و دارند و نقش بی‌بدیلی در پیشبرد اهداف آموزشی دانشگاه بناب دوشادوش اعضای محترم هیات علمی توانمند دانشگاه دارند، لذا در این مجال صمیمانه از زحمات شما بزرگواران و سعه صدر شما در تحمل سختی ها و نقصان ها کمال  قدردانی را نموده و برای ادامه راه دست یاری و کمک را به سوی شما دراز می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عواملی مانند بحران های اقتصادی،  تقاضا برای آموزش بیشتر، رابطه بین آموزش و اشتغال و تغییرات سریع فناوری و اطلاع رسانی، بر روی اشتغال و مهارت های لازم برای بازار کار اثر گذاشته است. همچنین با تغییر نگاه قدرت از مقوله سخت افزاری به سمت قدرت هوشمند و نرم سبب شده است که کیفیت آموزش و پژوهش، ازجمله دغدغه های اصلی نظام های آموزش عالی در اغلب کشورهای جهان باشد. برخی از کشورها در دو دهه اخیر، از طریق ارزیابی و ارتقای مستمر، این تشویش را کاهش داده و در جهت رفع آن کوشیده اند؛ چراکه موفق ترین بازیگران در عرصه رقابت آنهایی هستند که هرچه سریع تر و باکیفیتی مناسب خود را به سطح استانداردهای مطلوب در گستره جهانی برسانند؛ بنابراین در میدان رقابت، عنصر وقت و زمان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هرگونه اتلاف زمان به معنای عقب ماندن و شکست است.

این استاد تمام گروه ریاضی دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به پژوهش های بین المللی در خصوص افزایش کیفیت آموزش، اذعان داشت: پژوهش های مختلفی توسط دانشمندان داخلی و نیز بین المللی بر روی افزایش کیفیت آموزش انجام گرفته که اینجا به ذکر 2 نمونه اکتفا می کنیم. در پژوهشی که توسط لاگروسن  (2004)  با عنوان بررسی ابعاد کیفیت در آموزش عالی انجام گرفت، 11 جنبه کیفیت در آموزش عالی را شناسایی کردند که شامل: همکاری جمعی، اطلاعات و پاسخگویی، موضوعات برنامه درسی پیشنهادی، تسهیلات دانشگاه، فعالیتهای مربوط به تدریس، ارزیابیهای درونی، ارزیابیهای بیرونی، تسهیلات رایانه‌ای، همکاری و مقایسه نتایج بعد از مطالعه و منابع کتابخانه‌ای می‌شود.

معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه بناب در پایان خاطر نشان کرد: در دوره تحولی جدید نگاه ما به همکاران محترم شاغل در امر آموزش نگاه ویژه ای خواهد بود و تمام تلاش خود را در جهت خدمت به بزرگوران در جهت نیل به اهداف مد نظر، معطوف خواهیم داشت. 

در ادامه مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بناب، دکتر امیر مدنی ضمن ارائه گزارش مبسوط عملکرد دانشگاه در حوزه  آموزش و تحصیلات تکمیلی، با ارائه آمار دانشجویان، ثبت نام و مشروطی، نسبت به اتخاذ شیوه های مناسب در امر آموزش تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه مراسم با حضور روسای دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه و مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پنل تخصصی راهکارهای افزایش کیفیت آموزش با ارائه نقطه نظرات و همفکری اعضای هیات علمی و اساتید مدعو برگزار شد.

گزارش تصویری؛ 



















  • نوشته شده
  • در سه شنبه 11 بهمن 1401
  • ساعت 13
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 441
نظرات شما
captcha refresh