Logo
تاریخ : چهارشنبه 4 آبان 1401
کد 1446

حجت الاسلام والمسلمین، دکتر حسن حیدرزاده در مراسم هفتگی زیارت آل یاسین؛

زیارت آل یاسین یکی از راههای دریافت معارف دینی / کارهای خیر را در نظر خود کوچک شمارید چرا که با این کار آن عمل خیر را بزرگ کرده اید / در روی زمین افرادی هستند که برای حل مشکلات همنوعان آفریده شده اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ مراسم هفتگی زیارت آل یاسین با حضور کارکنان دانشگاه بناب در حسینیه ولایت این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ مراسم هفتگی زیارت آل یاسین با حضور کارکنان دانشگاه بناب در حسینیه ولایت این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب در جمع کارکنان در مورد فضائل قرائت زیارت آل یاسین گفت: برای دریافت معارف دینی، بعد از استفاده از قرآن ما سه راه دیگر هم داریم، روایات، زیارات و مناجات که منافاتی با یکدیگر نداشته و در طول یکدیگر بوده و مکمل همند؛ یعنی ما برای معارف دینی(اعتقادات، اخلاقیات و احکام)، گاهی به سراغ روایات می­رویم و گاهی هم سراغ مناجات­ها و گاهی هم به سراغ زیارات می­رویم که خداشناسی در اینها موج می­زند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر (ع) در خصوص انجام کار خیر گفت: نیکی و احسان کامل نمی­شود مگر بواسطه سه خصلت؛ شتاب در انجام کار نیک، پنهان نمودن و کوچک شمردن آن، زیرا اگر آن را با شتاب انجام دادی گوارا و دلچسب خواهد بود، اگر پنهان و در خفا انجام دهید کاملش کرده اید و اگر آن را کوچک بشمارید در اصل بزرگش کرده ­اید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان ضمن اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) در خصوص خدمت به همنوعان اذعان داشت: در روی زمین افرادی هستند که برای حل مشکلات مردم آفریده شده ­اند؛ انسان اگر قدر و ارزش خود را بداند خودش را به بهای خوشی‌های دنیا نمی‌فروشد بلکه بهای انسان بهشت و لذت‌های جاودان آن است. چنانکه امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: «لَیْسَ لِأَنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ فَلَا تَبِیعُوهَا إِلَّا بِهَا(برای جان شما قیمتی جز بهشت نیست، خود رابه غیر آن نفروشید)؛ یکی از مواردی که باعث رسیدن به لذت‌ها و مقامات اخروی و بهشت جاویدان می‌شود خدمت به مردم است.

گفتنی است ضیافت صبحانه، پایان بخش مراسم هفتگی زیارت آل یاسین بود.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 4 آبان 1401
  • ساعت 09
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 120
نظرات شما
captcha refresh