Logo
تاریخ : شنبه 26 شهريور 1401
کد 1433

در پیام وزیر علوم عنوان شد

اربعین فضیلت قیام امام حسین (ع)را قوام می بخشد

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در پیام خود به مناسبت اربعین حسینی عنوان کرد: کاروان کربلا در هر منزل، منزلتی دارد و «اربعین» از منازل متبرکی‌ست که فضیلت و فلسفه‌ی قیام حضرت حسین‌‌بی‌علی(ع) را قوام می‌‌بخشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، متن پیام دکتر محمد علی زلفی گل به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
کاروان کربلا در هر منزل، منزلتی دارد و «اربعین» از منازل متبرکی‌ست که فضیلت و فلسفه‌ی قیام حضرت حسین‌‌بی‌علی(ع) را قوام می‌‌بخشد. اربعین، بلوغ عزّت و شرفی‌ست که جز به آزادی و آزادی‌خواهی انسان نمی‌اندیشد و قربت‌ دین را به غربت دنیا برمی‌گزیند. حسین؛ جانِ آگاهی‌ست که جهان را به اصالت حق و اقامه‌ی عدالت دعوت کرد و بر این آرمان، نه به عاقبت خویش که به وعده‌ی «والعاقبه للمتقین» دل خوش داشت.
 
کاروان اربعین از پس تاریخی عظیم هم‌چنان در فراز و فرود است و بر ماست که این میراث معنوی را هم به آیینِ سوگ و هم به آدابِ معرفتی زنده نگاه داریم و فرهنگ عاشورا را به آیندگان بسپاریم. تکلیف خود و جامعه‌ی فرهیخته دانشگاهی را تبیین و تدوین آموزه‌های کربلا و تبدیل تاریخ به علم می‌دانم. معتقدم که باید در حوزه‌ی اسلام‌شناسی و تاریخ تحلیلی رویدادهای صدر اسلام به ویژه جهاد حماسی کربلا، نظام‌مندتر و کاربردی‌تر قدم برداشت تا هم آگاهانه از تحریف محتمل رویدادها برحذر باشیم و هم تصویری منطبق‌تر از کربلا ارائه دهیم. تصویری که هم به دادخواهی از ظلم بینجامد و هم موید حقانیت تاریخی کربلا باشد و به عنوان الگویی مدیریتی معرفی شود.
 
امیدوارم گنجینه‌ی معارف اسلامی به جهاد علمی اساتید، پژوهشگران، یاوران علمی و دانشجویان ارجمند این روزگار، گران‌سنگ‌تر از هر روزگاری به نمایش گذاشته شود. بدین آرمان و آرزو؛ ایام اربعین حسینی را تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعالی قبولی آیین‌های سوگواری و کاروان‌های پیاده‌روی اربعین را مسئلت می‌نمایم.
 
 
 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 26 شهريور 1401
  • ساعت 12
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 130
نظرات شما
captcha refresh