Logo
تاریخ : جمعه 31 تير 1401
کد 1416

با حضور رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور؛

نشست شورای دانشگاه بناب برگزار شد

بناب بهترین الگوی وحدت حوزه و دانشگاه است / لزوم ورود دانشگاههای منطقه به بحث دریاچه ارومیه و کاوه سودا
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، نشست شورای دانشگاه بناب با حضور دکتر پورعباس، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، حجت‌الاسلام باقری بنابی نماینده بناب و خوشه‌مهر، دکتر زادشکویان سرپرست دانشگاه مراغه، سرپرست، اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای دانشگاه بناب در سالن کنفرانس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
 
نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی، بناب را بهترین الگو برای بحث وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد.
 
حجت الاسلام باقری بنابی ظهر امروز در نشست شورای دانشگاه بناب با اشاره به اینکه شهرستان بناب از ظرفیت وجود دانشگاههای خوب و حوزه علمیه تراز اول بهره می برد، اظهار داشت: بناب بهترین الگو در بحث وحدت حوزه و دانشگاه در کشور است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه امسال دریاچه ارومیه بدترین سال خود را سپری می کند؛ تصریح کرد: نباید منتظر اقدام ستاد احیای دریاچه ارومیه ماند و باید جهادی وارد میدان شد.
 
نماینده بناب افزود: دانشگاهها بهترین محل برای پیگیری مشکلات دریاچه ارومیه هستند.
 
حجت الاسلام باقری بنابی در انتها با اشاره به اینکه پساب کاوه سودا معضل دیگر این منطقه می باشد، گفت: باید برای حل مشکلات زیست محیطی این کارخانه دانشگاه های بناب و مراغه نشست علمی برگزار کرده و راهکار مناسب پیدا کنند.
 
دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در ادامه با اظهار تاسف از اینکه در کشور هیچ گونه هدایت تحصیلی صورت نمی گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر سالانه حدود ۵۷۰ هزار نفر در گروه آزمایشی تجربی برای رسیدن به ۱۲ هزار کرسی رشته های پزشکی با یکدیگر به رقابت می پردازند که آمارها نشان از بیکاری ۴۵ درصدی داوطلبین در این گروه آزمایشی است.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه هدف طرح آمایش در وزرات علوم تحقیقات و فناوری ادغام دانشگاهها نیست بلکه هم افزایی است؛ تصریح کرد: دانشگاهها باید با هم افزایی با یکدیگر و دانشگاههای کشورهای منطقه در پی حل مشکلات کشور باشند.

گزارش تصویری؛ 








  • نوشته شده
  • در جمعه 31 تير 1401
  • ساعت 01
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 337
نظرات شما
captcha refresh