Logo
تاریخ : چهارشنبه 11 خرداد 1401
کد 1404

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بناب؛

ساخت خوابگاه دانشجویی از اولویت های مهم وزارت علوم برای دانشگاه بناب است

دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست صمیمی نخبگان دانشگاهی، حوزوی و صنعتگر شهرستان بناب با بیان اینکه امنیت و هستی امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم گفت: در حال حاضر نیز تعداد بسیار زیادی از جوانان این مرز و بوم در داخل و خارج از کشور در حال مبارزه با دشمنان و ایجاد امنیت برای ما هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست صمیمی نخبگان دانشگاهی، حوزوی و صنعتگر شهرستان بناب با بیان اینکه امنیت و هستی امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم گفت: در حال حاضر نیز تعداد بسیار زیادی از جوانان این مرز و بوم در داخل و خارج از کشور در حال مبارزه با دشمنان و ایجاد امنیت برای ما هستند.
وی با اشاره به جایگاه مهم و ارزنده علم در توسعه و پیشرفت هر کشور گفت: تمام حوزه ها از صنعت کشاورزی و سایر حوزه های مهم با تکیه بر علم توسعه و پیشرفت یافته اند و اگر علم رشد پیدا کند سایر حوزه ها و صنایع نیز رشد و جامعه پیشرفت خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم ایجاد اشتغال داشته باشیم و از خام‌فروشی منابع مهم  از جمله نفت جلوگیری کنیم، می‌بایست در علم سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم؛ چرا که اکثر مشکلات کشورمان از توسعه علم حل خواهد شد و از همین طریق می توانیم برای نسل های آینده نیز منابع و انرژی های فسیلی را نگه داریم.
دکتر زلفی گل با اشاره به برخی از کمبود ها از جمله نبود خوابگاه دانشجویی، کمبود آزمایشگاه‌ها، مواد اولیه و سایر مسائل علمی برای دانشجویان و نخبگان کشور گفت: وقتی ما با چنین مشکلاتی همچنان دست و پنجه نرم می‌کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که علم را توسعه یافته و موجب آبادانی کشور بدانیم و قطعا در این زمینه مشکل داریم.
 وی خاطر نشان کرد: در کشورهای توسعه یافته برای علم و پژوهش چک سفید امضا می دهند اما این در حالی است که در کشور ما از محل اعتبارات بودجه و درآمد های ناخالص ۲ درصد برای علم و پژوهش تخصیص می یابد که آخر سر حداکثر نیم درصد این اعتبارات محقق می‌شود و این نشان می‌دهد که ارزش چندانی برای علم و پژوهش قائل نیستیم.
وزیر علوم و تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات و مطالبات مردم بناب را به دولت انتقال و آنها را پیگیری خواهم کرد گفت: قطعاً با کمک مسئولان شهرستان به خصوص نماینده مردم بناب بسیاری از مشکلات از جمله اعتبارات برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، کمربندی شرقی و ساخت خوابگاه دانشجویی محقق خواهد شد.
سخنرانی دکتر محمد علی زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
 
رضا لعلی، فرماندار بناب در ادامه ضمن تشریح شمای کلی شهرستان بناب گفت: بناب یکی از شهرهای جنوبی استان با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دارای ۲۸ روستا است و به عنوان یکی از قطب های صنعتی و علمی استان محسوب می شود.
وی افزود: در حوزه صنعتی شهرستان بناب دارای ۴۵۰ واحد صنعتی و تولیدی بوده و در تولید فولاد حدود ۲۰ درصد از فولاد مورد نیاز کشور در شهرستان بناب تولید میشود.
فرماندار بناب با اشاره به صادرات بیش از ۲۵۰ هزار تنی شهرستان بناب در سال ۱۴۰۰ گفت: این مقدار صادرات بیش از ۱۸۰ میلیون دلار برای شهرستان ارز اوری داشته و همین امر باعث شده که گمرک شهرستان بناب رتبه ۳ استان را به دست آورد و البته جای تاسف است که گمرک این شهرستان همچنان به صورت دفتر اداره می شود.
وی با اشاره به مشکلات دانشگاهی و مطالبات دانشجویان شهرستان گفت: در حال حاضر خوابگاه دانشجویی یکی از مهمترین نیازها و مطالبات حوزه دانشگاه ما محسوب می‌شود و از نماینده دولت و وزیر علوم انتظار داریم هر چه سریعتر به این مشکل رسیدگی و به اسکان دانشجویان شهرستان بناب کمک کنند.
سخنرانی رضا لعلی، فرماندار شهرستان بناب
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در شهرستان بناب را به فال نیک گرفته و گفت: امید آن می‌رود به واسطه این سفر، نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات شهرستان بناب مبذول گردد.
حجت السلام والمسلمین محمد باقری بنابی شهرستان بناب را شهری شاخص در علم و صنعت استان نام برد و افزود: تلاش ما بر این است در کنار رونق صنعت شهرستان، حوزه علمی، دانشگاهی بناب نیز تعالی یابد.
وی گفت: در سال های اخیر کم لطفی هایی در حق دانشگاه بناب صورت گرفته و نیاز است دانشگاه‌ها و دانشجویان بناب، مورد حمایت و پشتیبانی واقع گردند.
وی به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: جهاد اقتصادی دولت و جسارت در اجرای اصلاح یارانه ها، قابل تقدیر است؛ در کنار این، لازم است حذف پرداخت نقدی یارانه‌ها هرچه سریع‌تر صورت پذیرد در غیر این صورت، تزریق حجم بالای نقدینگی به گردش مالی کشور، تورم وحشتناکی را در یکسال اینده رقم خواهد زد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی
گفتنی است دکتر زلفی گل و هیات همراه پس از دیدار صمیمی با نخبگان بنابی؛ در نشست شورای دانشگاه بناب حضور یافته و تجلیل از روسای دوره های مختلف دانشگاه پایان بخش حضور یک روزه او بعنوان نماینده عالی دولت در سفر استانی بود.

گزارش تصویری؛ 

بازدید وزیر محترم علوم از بخش های مختف دانشگاه بناب
بازدید مقام عالی وزارت علوم از آزمایشگاههای دانشگاه بناب

نشست صمیمی مقام عالی وزارت علوم با نخبگان دانشگاهی، حوزوی و صنعتگر شهرستان بناب
حضور مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شورای دانشگاه بناب و تجلیل از روسای دوره های مختلف این دانشگاه 

بازدید وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری از آزمایشگاه‌های دانشگاه بناب
وزیر علوم در دانشگاه بناب
وزیر علوم در دانشگاه بناب
وزیر علوم در دانشگاه بناب
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 11 خرداد 1401
  • ساعت 14
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 423
نظرات شما
captcha refresh