Logo
تاریخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401
کد 1377

با حضور روسای دانشگاههای شهرستان بناب؛

مراسم اختتامیه راهیان نور دانشجویی در دانشگاه بناب برگزار شد

اختتامیه راهیان نور ۱۴۰۰ دانشجویی شهرستان بناب به همت بسیج دانشجویی شهرستان بناب در دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ اختتامیه مراسم اردوهای راهیان نور ۱۴۰۰ دانشجویی شهرستان بناب باحضور روسای محترم دانشگاههای شهرستان بناب و جانشین فرماندهی محترم سپاه ناحیه بناب با سخنرانی جانباز 70 درصد، نورالدین عافی نویسنده کتاب نورالدین پسر ایران و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار گردید.

دکتر مجتبی عباسیان، سرپرست دانشگاه بناب، در مراسم اختتامیه اردوی دانشجویی راهیان نور ضمن گرامیداشت لیالی قدر و سالروز شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع)، آرامش و امنیت کشور را مرهون ایثار و جانفشنانی شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: ایثار و جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس و همچنین جبهه جهانی مقاومت، سخت و قابل ستایش است و امنیت و آسایش کنونی کشور در نا امن ترین منطقه جهان، مرهون تلاش و جانفشانی این شهدا و جانبازان گرانقدر است.

وی در ادامه فلسفه راهیان نور را یک حرکتی مقدس و عظیم دانست و گفت: فلسفه راهیان نور آشنایی نسل جوان با ایثار و جانفشانی های نسل گذشته در برابر دشمن است و همچنین پیوندی ناگسستنی بین نسل جوان و نسل اولیه انقلاب است که این حماسه‌ها را آفریدند و از عزیزترین وجودشان گذشتند و برای ما آسایش و امنیت را به ارمغان آوردند.

سرپرست دانشگاه بناب اردوهای راهیان نور را برای نسل جدید یک دانشگاه دانست و گفت: اردوهای راهیان نور قابلیت این را دارد که برای نسل های آینده، نوجوانان و جوانان یک دانشگاه باشد؛ چرا که آنچه که در کتاب های درس و ساعت ها کلاس و کنفرانس ها ارائه می شود می توان در راهیان نور به نمایش گذاشت و لمس کرد.

وی در پایان گفت: اردوهای راهیان نور عامل مهمی در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند و آینده کشور از آن دانشجویان و جوانان است و حاضران در این جمع ادامه دهنده راه شهدا خواهد بود.

سرهنگ شاکری جانشین بسیج سپاه ناحیه بناب گفت: توصیه ما به همه جوانها مطالعه در مورد واقعیتهای دفاع مقدس هست و دشمان اسلام و انقلاب درتلاش هستند، در کنار تهدید و تحریم، اقدام به تحریف انقلاب اسلامی نمایند؛ راه حل خنثی کردن این تحریفها جهاد تبیین هست.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با مطالعه جوانان، دشمن در این اقدام هم شکست خواهد خورد.
 
در بخش بعدی برنامه، رزمنده و یادگار دوران دفاع مقدس، نورالدین عافی نویسنده کتاب نورالدین پسرایران به ایراد سخنرانی پرداخت؛ او به خاطراتی از شهید آقا مهدی باکری و همرزمان ایشان پرداختن و گفت: امروز همه مشکلات ما از آنجا ناشی می‌شود که فرهنگ و مدیریت دفاع مقدس فراموش شده است.
 
وی ادامه داد: مدیران و مسولان کشور باید به فکر جوانان و ملت باشند نه به فکر خودشان.
 
این جانباز دوران دفاع مقدس به تبعیت از رهبری برای حل مشکلات اشاره کرد و گفت: با مردم بودن و مردمی بودن در بین فرماندهان دوران دفاع مقدس به وضوح دیده می‌شد، که امروز اگر مسولی در بین مردم باشد و مردمی باشد قطعا موفق خواهد شد.
 
در پایان این مراسم از عوامل برگزار کننده راهیان نور ۱۴۰۰ دانشجویی شهرستان بناب تجلیل به عمل آمد.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401
  • ساعت 12
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 168
نظرات شما
captcha refresh