Logo
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1399
کد 1169

دکتر مهدی حاتمی، معاون دانشجویی و فرهنگی؛

سم پاشی و پاکسازی سراها و خوابگاههای دانشجویی و سلف های غذاخوری دانشگاه

سم پاشی و پاکسازی سراها و خوابگاههای دانشجویی و سلف های غذاخوری دانشگاه / مرکز بهداشت دانشگاه بصورت تلفنی و مجازی اقدام به مشاوره برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می کند / امسال آشپزخانه دانشگاه صنعتی شد
دکتر مهدی حاتمی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه بناب، دانشگاه­ها را بعنوان یکی از متولیان توسعه دانش و فرهنگ اجتماعی دانست و گفت: دانشگاه­ها به عنوان یکی از متولیان توسعه دانش و فرهنگ اجتماعی در بین جوامع جایگاه ویژه­ای را به خود اختصاص داده و اهمیت جایگاه دانشگاه­ها از منظر توسعه پایدار اقتصادی و فرهنگی کشورها بسیار بارز و مهم می­باشد؛  افرادی که در دانشگاه­ها تربیت می­شوند دارای تفکری خلاق و پویا بوده  و از توانمندی­های فردی و اجتماعی مناسبی برخوردار می­باشند.

وی ادامه داد: تفکر فرهنگی این افراد در ایران اسلامی باعث توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتی بر پایه آموزه های دینی و اسلامی می­گردد که در نهایت باعث تعالی کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان خواهد گردید؛ این مسئولیت محقق نمی­گردد مگر با تلاش و همت همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان، که جامعه فرهیخته کشور را تشکیل می­دهند. مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یکی از ارکان موثر دانشگاه است و نقش پشتیبانی از حوزه­های دانشجویی و فرهنگی را بر عهده دارد و می­کوشد تا با حفظ و ارتقاء نقش حمایتی خود امکانات رفاهی و  فرهنگی را به نحوی ارائه نماید که دانشجویان عزیز بتوانند در کمال آرامش به وظیفه علمی خود بپردازند و در این راه به موفقیت­های ویژه­ای نائل گردند.

دکتر حاتمی در ادامه ضمن تشریح چارت سازمانی معاونت دانشجویی و فرهنگی گفت: حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بناب از ابتدای سال 1398 به صورت یک معاونت واحد در دانشگاه بناب به انجام وظیفه می­پردازد. این معاونت متشکل از دو مدیریت ( مدیریت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت امور دانشجویی ) و 2 ریاست اداره ( اداره تربیت بدنی و مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه) می­باشد که یکی از مهم­ترین و فعال­ترین حوزه ها در سطح دانشگاه بوده و مجری سیاست­ها و خط مشی ریاست دانشگاه در حوزه خدمات رفاهی دانشجویان و امور فرهنگی می­باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بناب در ادامه ضمن تشریح عملکرد در حوزه دانشجویی گفت: موضوع کیفیت تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جاری جزو مهم­ترین اولویت‌های هیات رئیسه دانشگاه بود که علیرغم مشکلات مربوط به عدم تخصیص بودجه به دانشگاه و مشکلات عدیده اقتصادی توانستیم قرارداد‌های سلف مرکزی را بهینه کنیم که به نفع دانشجویان باشد. همچنین با توجه به اهمیت استفاده از ابزار‌های صنعتی در فرآیند پخت غذای دانشجویی با دستور ویژه ریاست و مساعی معاون محترم اداری و مالی دانشگاه فرآیند صنعتی­سازی آشپزخانه با تجهیز دستگاه­های چلوپز و خورشت­پز صنعتی، کباب زن و کباب­پز صنعتی و دستگاه­های گرم­کن، آب­ سردکن­های بدون مخزن و تجهیز فضای آشپزخانه به هواکش­های صنعتی صورت پذیرفت تا ضمن افزایش کیفیت، غذای پخت شده در فرآیندی کاملاً بهداشتی و با حداقل دخالت نیروی انسانی برای دانشجویان عزیز تهیه شود.

وی در ادامه در خصوص تشکیل کارگروه پدافند زیستی در دانشگاه بناب گفت: پس از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور معاونت دانشجویی و فرهنگی کارگروه پدافند زیستی دانشگاه را با حضور اعضای هیات رئیسه و مدیران اجرایی دانشگاه  تشکیل داد. این کارگروه تا به امروز 2 جلسه برگزار کرده است که تشکیل تیم غربال­گری در ورودی دانشگاه توسط دستگاه­های تب سنج، فعالیت مرکز بهداشت دانشگاه با محوریت مشاوره تلفنی اساتید، کارکنان و دانشجویان و سم­پاشی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی، راهروها و خوابگاه­های دانشجویی بخشی از مصوبات و اقدامات عملیاتی شده این کارگروه در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط دانشگاه می­باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی در تشریح عملکرد این معاونت در حوزه فرهنگی گفت: اعزام دانشجویان به عتبات عالیات ( راهپیمایی اربعین حسینی به کربلا، مشهد، قم و جمکران)، اردوی دانشجویی راهیان نور، جشنواره رویش، آزمون ملی نانو، برگزاری نشست‌ها، کرسی­های آزاد اندیشی، سخنرانی­های متنوع فرهنگی و اجرای ده­ها برنامه متنوع دیگر را از برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی دانشگاه بناب در سال ۹۸ عنوان کرد که توسط تشکل‌های دانشجویی، کانون­ها وانجمن­های علمی دانشجویی و در راس آن مدیریت فرهنگی و اجتماعی انجام یافت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت­های رئیس محترم دانشگاه و اعضای هیات رئیسه در پیشبرد اهداف این معاونت گفت: امید است  با همت و تلاش همکاران گرامی شاهد موفقیت­های روز افزون دانشگاه باشیم.
پایان خبر 
  • نوشته شده
  • در شنبه 30 فروردين 1399
  • ساعت 14
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 325
نظرات شما
captcha refresh