Logo
تاریخ : يکشنبه 20 بهمن 1398
کد 1158

در آستانه چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی؛

دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بناب با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی

دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بناب با موضوع « انقلاب اسلامی ، جهان امروز و افق های آینده با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی » در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه بناب؛ نهمین دوره ی طرح ضیافت اندیشه ی اعضای هیات علمی دانشگاه بناب با موضوع « انقلاب اسلامی ، جهان امروز و افق های آینده با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی » از 14 بهمن ماه به مدت ۳  روز با حضور ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد نوروزی برگزار شد.
دکتر حسین پیری ، رئیس دانشگاه بناب در آیین افتتاحیه نهمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بناب ضمن تشکر و قدردانی از اساتید دانشگاه و مدرس این دوره گفت : دانشگاه بناب از پتانسیل بالای اساتید جوان و نخبه بهره مند است و به جهت بهره مندی از این نخبگان کشوری که جوان و بانشاط هستند ، دانشگاه روز به روز در حال پیشرفت است و یکی از مراکز علمی فعال و پویا در سطح منطقه بوده و امیدواریم این مرکز علمی روزی بعنوان یک دانشگاه بزرگ و معتبر در جنوب استان آذربایجانشرقی بدرخشد.
ایشان در ادامه سخنان خود افزودند : وظیفه و رسالت اصلی اساتید دانشگاه تولید بیشتر علم و نافع بودن آن بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد ، بنابراین مهمترین رسالت اعضای هیئت علمی دانشگاه فقط تدریس نیست ، بلکه وظیفه و رسالت اصلی اساتید در پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بررسی مشکلات جامعه و ترفیع آن می باشد.
دکتر پیری اساتید را الگوی دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد : اساتید باید در جامعه تاثیرگذار باشند به گونه ای که تمامی مسائلی که در سطح جامعه مطرح است اطلاعات کافی را داشته باشند و سعی در مرتفع کردن آن مسائل و مشکلات داشته باشند .
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از اساتید دانشگاه بناب برای شرکت در این دوره افزود : برگزاری این جلسات برای آشنایی بیشتر با مبانی گام دوم انقلاب اسلامی لازم و ضروری است ، و در این جلسات زیرساخت های علمی جامعه اسلامی در این بیانیه تبیین می شود.
ایشان در ادامه افزودند : نشست و همفکری در مورد این بیانیه از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه به جهت الگو بودن برای دانشجویان کمک شایانی را برای رشد تفکرات انقلاب در بین دانشجویان کرده و باعث تعالی و رشد جامعه در زمینه های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی می شود .
حجت الاسلام دکتر رنجبردر ادامه سخنان خود گفت: گام دوم، یک اتفاق ویژه در مناسبات رهبر معظم انقلاب با مردم است. حضرت آقا در روال طرح دیدگاه های خود و ارتباط گرفتن با مردم، قالب های سخنرانی و پیام و سیره در مناسبات ایشان به فراوان دیده می شود. اما قالب بیانیه به این شکل، اولین بار است، آن هم با یک روند دقیق، به طوری که مطلعین از وقت حضرت آقا اشاره داشتند که ایشان مدتی تمام برنامه های خود را تعطیل کرد تا این بیانیه را تکمیل کند.  بعدا هم در صحبت های ایشان منتشر شد. در مورد این بیانیه حتما به آن توجه کنید و وقت بگذارید.
      مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب ادامه داد: اتفاقات و مسایلی که در فضای جامعه مطرح بود به گونه ای نشان می داد جامعه منتظر و تحت شرایط خاص است. در فضایی که دشمن به بحث به پایان رساندن جمهوری اسلامی تصریح می کند و فشارهای اقتصادی وارد می کند. در همان مقطع، رهبری موضوع 40 سال آینده نظام را به گفت و گو می گذارد و مردم را به برنامه ریزی دعوت می کند.
       دکتررنجبر با اشاره به این مطلب که خود انقلاب دعوت به علم و احیای هویت علمی کشور بود، بیان داشت: بیشترین وزن و تاثیر در رشد علمی کشور با حمایت مقام معظم رهبری بود. اهمیت این بیانیه در جایی مشخص می شود که حرکت های 40 سال گذشته، یک قدم و حرکت های 40 ساله دوم، یک حرکت دیگر بیان می شود.
ایشان در پایان سخنان خود برگزاری این جلسات را ابزاری برای برونرفت از هجمه های دشمنان انقلاب دانست و افزود : تبیین و ترویج این مبانی یکی از ضروریات است که با این ضروریات اندیشه های امام و رهبری در دانشگاه و جامعه جاری و ساری می گردد و قطعا دانشگاه ها با وجود نخبگان کشوری طلایه دار این مسیر هستند و با ترویج این فکر و اندیشه در دانشگاه و دانشجویان میتوانیم یک نظامی پویا با فکر و اندیشه های رهبری داشته باشیم.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مدرس این دوره ، در آغاز سخنان خود اقتضای این جلسه را همراهی و همگامی اساتید دانشگاه دانست و افزود : موضوع جلسه با موضوعات جلسات مختلفی که در قالب طرح ضیافت اندیشه اساتید برگزار می شود به جهت حساسیت داشتن بنا به موضوعات سیاسی و علمی حائز اهمیت بالایی است و برای تبیین و همفکری این بیانیه نظرات و دیدگاه های اساتید دانشگاه ها در درجه اول قرار دارد.
ایشان انعطاف پذیر بودن موضوع دوره را یکی از عوامل جامع و کامل بودن این بیانیه دانست و گفت : برای داشتن جامعه ای انقلابی و دینی در چهارچوب بیانیه مقام معظم رهبری نظرات و دیدگاه های جامعه دانشگاهی و در راس آن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها امری ضروری و انکارناپذیر است.
گفتنی است این دوره که ویژه ی اساتید دانشگاه بناب می باشد به مدت ۳ روز و به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی برگزار شد.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 20 بهمن 1398
  • ساعت 12
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 243
نظرات شما
captcha refresh