Logo
تاریخ : شنبه 16 آذر 1398
کد 1135

رئیس دانشگاه آتاترک کشور ترکیه؛

دانشگاه بناب از پتانسیل بالایی برخوردار است، خواستار گسترش روابط علمی با این دانشگاه هستیم

اولین ورکشاپ بین المللی مشترک دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک کشور ترکیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ اولین ورکشاپ بین المللی مشترک دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک کشور ترکیه به میزبانی دانشگاه آتاترک در تاریخهای 7-8-9 آذرماه با حضور دانشمندان و صاحبنظران ریاضی از کشورهای مختلف جهان برگزار گردید.

در اولین روز برگزاری این ورکشاپ بین المللی، دیداری بین تیم اعزامی دانشگاه بناب و اعضای هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه آتاترک انجام یافت و  اعضای هیات علمی دو دانشگاه با معرفی شاخه های تخصصی خود و زمینه های کاریشان به بحث و بررسی در مورد امکان روابط علمی بین اعضای دو گروه پرداختند.

دکتر میرسجاد هاشمی، مسئول برگزاری این ورکشاپ ضمن ابراز خرسندی از روابط بین دو دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: در سالهای اخیر روابط دانشگاههای بناب و آتاترک کشور ترکیه در بهترین سطح می باشد و امیدواریم تداوم همکاری فیمابین در سالهای آتی نیز باشد.

دکتر Abdullah Kopuzlu مسئول برگزاری این ورکشاپ، در دومین روز از ورکشاپ بین المللی ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان این ورکشاپ بین المللی، برگزاری چنین رویداد های علمی بین دانشگاههای کشورهای همسایه را خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که چنین رویدادهای معتبر علمی بین دو دانشگاه تدام دار باشد.

دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از ریاست دانشگاه آتاترک و مسئولین برگزاری این رویداد بزرگ علمی و خیر مقدم به مدعوین و شرکت کنندگان این ورکشاپ بین المللی، به ارائه گزارشی مختصر از دانشگاه بناب و پتانسیلهای موجود بین دو دانشگاه پرداخت.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از همکاری های بین دو دانشگاه اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن اولین ورکشاپ بین المللی بین دانشگاه بناب و دانشگاه آتاترک روابط این دو دانشگاه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

دکتر Omer Comakli رئیس دانشگاه آتاترک کشور ترکیه ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این ورکشاپ، رویکردهای دانشگاه آتاترک در حوزه روابط بین الملل را خوب ارزیابی کرد و گفت: پس از عقد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه بناب رویدادهای خوبی بین این دو دانشگاه اتفاق افتاده است و دانشگاه بناب ظرفیتهای بالایی دارد که علاقمندیم روابط علمی و پژوهشی بین دو دانشگاه را گسترش دهیم.

لازم به ذکر است، دکتر Mustafa Aggul از دانشگاه میشیگان آمریکا و دکتر میرسجاد هاشمی از دانشگاه بناب و دکتر مهرداد لکستانی از دانشگاه تبریز بعنوان سخنرانان مدعوی بخش اول این ورکشاپ بین المللی و همچنین دکتر سعید عباسبندی از دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دکتر Erhan Coskun از دانشگاه تکنیکال کارادنیز، دکتر علی فرج زاده از دانشگاه رازی کرمانشاه و دکتر Ibrahin Unal از دانشگاه میدل ایست ترکیه سخنرانان مدعوی بخش دوم این رویداد علمی و در روز سوم این این ورکشاپ بین المللی دکتر صداقت شهمراد و دکتر فریبا بهرامی از دانشگاه تبریز، دکتر Kemal Soltanov از دانشگاه ایغدیر ترکیه، دکتر Fahd Jara از دانشگاه چانکایا به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان دکتر منیره نصرتی، دکتر علی حاجی بدلی، دکتر حجت افشاری بعنوان اعضای گروه ریاضی سخنرانی کوتاه ارائه نمودند و طی مراسمی توسط اعضای هیات اجرایی ورکشاپ بین المللی و ریاست دانشگاه آتاترک از دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب با اهدای لوحی تجلیل به عمل آوردند.

گفتنی است دانشگاه بناب بعنوان یکی از 6 دانشگاه دولتی استان آذربایجانشرقی در سالهای اخیر با عقد بیش از 15 تفاهم نامه علمی و پژوهشی با دانشگاههای معتبر اروپایی و آسیایی گامی بزرگ در عرصه ی دیپلماسی علمی برداشته است.
 


  • نوشته شده
  • در شنبه 16 آذر 1398
  • ساعت 15
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 620
نظرات شما
captcha refresh