Logo
تاریخ : يکشنبه 6 آبان 1397
کد 1002

رئیس دانشگاه بناب؛

دانشگاه بناب با 13 دانشگاه بین المللی مطرح جهان تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است/ دانشگاه بناب در آینده ای نه چندان دور مرکز علمی معتربی در منطقه بلکه کشور خواهد بود

دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: دانشگاه بناب به منظور توسعه روابط بین الملل، تاکنون با ۱۳ دانشگاه خارجی از جمله دانشگاه های ترکیه، اکراین و مالزی تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگا بناب؛ دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: دانشگاه بناب به منظور توسعه روابط بین الملل، تاکنون با ۱۳ دانشگاه خارجی از جمله دانشگاه های ترکیه، اکراین و مالزی تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است.

دکتر حسین پیری افزود: امسال هم با دانشگاه زاراگوزای اسپانیا و مرکز تحقیقات icma این کشور تفاهم نامه همکاری بر مبنای تعریف و تبادل دانشجوی مشترک، تعریف طرح های تحقیقاتی بین المللی مشترک و اعزام تیم های پژوهشی به این دانشگاه، امضاء شده است.

رئیس مرکز  icma اسپانیا، پروفسور جاویر کامپو رویز ( prof.Javier campo Ruiz) توسعه روابط علمی گسترده با دانشگاه بناب را از اهداف اصلی خود دانست وگفت: هدف از سفر به ایران را امضای سند همکاری و ایجاد تفاهم نامه فیما بین موسسه Icma کشور اسپانیا و دانشگاه بناب می باشد و موسسه icma واقع در شهر زاراگوزا زیر مجموعه سازمان پژوهشی اسپانیا است که در حوزه های نانو مواد، نانو تکنولوژی و لیزر فعالیت های علمی و پژوهشی  گسترده ای می کند.

در ادامه رئیس موسسه icma توسعه روابط بین المللی گسترده با دانشگاه بناب را از اهداف این موسسه خواند و گفت: در این روابط سعی خواهیم کرد در بحث تبادل دانشجو و اساتید بین دانشگاه بناب با موسسه و دانشگاه زاراگوزا را با هدف ایجاد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت همکاری خوبی داشته باشیم.

وی انجام پروژه های علمی و تولید مقالات مشترک را از سایر اهداف امضای تفاهم نامه با دانشگاه بناب اعلام کرد و گفت: طبق مطالعاتی که داشتیم این دانشگاه در تولید علم و نوشتن مقالات علمی در ایران و حتی دنیا جایگاه خوبی دارد.

دکتر کامپو رویز توجه بیشتر به رشته های علمی همگام با نیازهای کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و خود اسپانیا دانشگاه ها به سمت نیاز جامعه حرکت می کنند تا دانشجویان پس از اتمام تحصیل به راحتی وارد چرخه کار و اقتصاد شوند.

عضو هئیت علمی دانشگاه زاراگوزای کشور اسپانیا در پایان با بیان اینکه دانشگاه بناب در آینده پیشرفت خوبی خواهد داشت ابراز امیدواری کرد: دانشگاه بناب علیرغم اینکه یک دانشگاه کوچک می باشد، ولی با بهره مند بودن از اساتید و کارکنان جوان و خلاق این دانشگاه دارای امکانات و پتانسیل های خوبی است که مطمئنا در آینده نه چندان دور به مرکز علمی معتبری تبدیل خواهد شد.

 بر اساس این گزارش، امروز به دنبال امضای تفاهم نامه علمی میان دانشگاه بناب و دانشگاه زاراگوزا و مرکز icma، همایش تشریح فعالیت ها و آخرین یافته های علمی دانشگاه های بناب، زاراگوزای اسپانیا و آتاترک ترکیه در بناب برگزار شد و در این همایش پروفسور ژاویر کامپو (Javier campo) و پروفسور لا فوئنته لوئیز(La fuente leis)  از دانشگاه زارگوزای اسپانیا، پروفسور مهمت ارتغرل(Mehmet ertugrul)  از دانشگاه آتاترک ترکیه و دکترحسین پیری، رئیس دانشگاه بناب به تشریح آخرین یافته علمی دانشگاه های خود پرداختند.
پایان خبر
ترجمه: داود زیبایی

 
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 6 آبان 1397
  • ساعت 10
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 168
نظرات شما
captcha refresh