Logo
تاریخ : يکشنبه 13 اسفند 1396
کد 931

با رویکرد تبیين فرهنگ حجاب و پوشش زن مسلمان

نمایشگاه حجاب و عفاف با عنوان مروارید در صدف در دانشگاه بناب شروع بکار کرد

این نمایشگاه در محوطه ی دانشگاه بناب به مدت یک هفته دایر خواهد بود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ در خجسته روزهای میلاد باسعادت حضرت فاطمه ی زهرا (س) و بزرگداشت روز زن، نمایشگاهی با عنوان "مروارید در صدف" صبح روز شنبه 12 اسفند در محوطه ی دانشگاه بناب افتتاح گردید.
آئین افتتاح این نمایشگاه در راستاي تبیين فرهنگ حجاب و پوشش زن مسلمان، با حضور مسئولان شهرستان و جامعه ی روحانیت در محوطه ی دانشگاه برگزار شد.
گفتنی است در اين نمايشگاه غرفه‌های متعددي پيش‌بيني شده است كه مي‌توان به غرفه ی فروشگاه لباس، انواع چادر و پوشش اسلامي، كتاب و محصولات فرهنگي و غرفه پوستر با محوريت حجاب اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، بسيج دانشجويي، تشکل های اسلامی دانشجویان، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشگاه بناب نيز در غرفه‌هايی مجزا به معرفی و بررسی موضوع حجاب و عفاف مي‌پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین جابری، عضو هیات موسس دانشگاه بناب، در آئین افتتاح نمایشگاه مروارید در صدف ضمن اشاره ای کوتاه به تاریخچه ی دانشگاه بناب گفت: دانشگاه بناب در طی حدود دو دهه و نیم پیش با تخصیص دو اتاق در دانشگاه پیام نور بناب فعالیت خود را شروع کرد و اکنون پس از طی این مدت کوتاه به یک مرکز علمی بزرگ و پویا تبدیل گشته است.
وی در ادامه ضمن تقدیر از مسئولان و متولیان برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه حجاب و عفاف "مروارید در صدف" به حول قوه ی الهی و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی افتتاح گردید، و بحمدالله اگر نگوییم نمایشگاه بی نظیری است ولی به جرات می گویم نمایشگاه کم نظیری است و مراکز علمی باید در اینگونه مسایل بالاخص موضوع حجاب و عفاف ورود کنند و به دانشجویان گرانقدر که گل های سر سبد این نظام مقدس هستند و آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند کمک کنیم راه درست را از راه نادرست تشخیص دهند و به تله های مستکبرین دچار نشوند.
دکتر کریم عباسیان، رئیس دانشگاه بناب، این دانشگاه را بعنوان یک دانشگاه مادر مستقر در بناب، دانشگاه را متولی اصلی اینگونه فرهنگ سازی ها دانست و گفت: دانشگاه بناب مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و خود را جدای از جامعه نمی داند و بعنوان یک دانشگاه مادر مستقر در شهرستان خود را سهیم در فرهنگ سازی و رفع معضلات فرهنگی می داند.
عباسیان ضمن بهره مند بودن شهرستان بناب از فرهنگ غنی اسلامی و شیعی ابراز امیدواری کرد؛ خوشبختانه شهرستان بناب به واسطه ی برکت حضور حوزویان و دانشگاهیان برجسته و فرهنگ اصیل شیعه و یکدستی این فرهنگ دینی در کنار باورهای دینی و قومی که توامان شده، مشکلی در زمینه ی عدم عنایت به مقوله حجاب از سوی جامعه بانوان وجود ندارد و بانوان این شهرستان الگوی عملی برای همه بانوان سراسر کشور از حیث رعایت حجاب و عفاف هستند.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه حجاب و عفاف با عنوان "مروارید در صدف" به همت و تلاش دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و حوزه ی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از 12 اسفند ماه بمدت یک هفته در دانشگاه بناب دایر خواهد بود و با هماهنگی‌های لازمی که با اداره صنعت و معدن و اتحادیه‌های تولیدی البسه شهرستان صورت گرفته، انواع محصولات، كتاب، چادر، مقنعه و پوشش اسلامي با تخفيف ويژه عرضه می‌ گردد.
پایان خبر
گزارش تصویری؛ 

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 13 اسفند 1396
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 935
نظرات شما
captcha refresh