Logo
تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1396
کد 912

جلسه ی ضیافت اندیشه ی استادان دانشگاه بناب با موضوع"اخلاق حرفه ای" بر گزار شد

این نشست صبح روز سه شنبه 10 بهمن ماه سالجاری در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ پنجمین نشست هم اندیشی ضیافت اندیشه ی استادان دانشگاه بناب با موضوع «اخلاق حرفه ای» به مدت دو روز با حضور استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا آل بویه، محقق و پژوهشگر در حوزه کلام، فلسفه، ادیان و مذاهب و مدیر پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی از شهر مقدس قم، ریاست و هیات رئیسه، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و اساتید دانشگاه بناب در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه برگزار شد.
دکتر کریم عباسیان، رئیس دانشگاه بناب در ابتدا ضمن تسلیت پیشاپیش فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه ی زهرا (س) خدمت اساتید گرانقدر، دانشگاه بناب را مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی ادامه داد؛ دانشگاه بناب هرچند از لحاظ وسعت جزو دانشگاههای کوچک به شمار می رود ولی با عنایت به بهره مندی از نیروی جوانی از قبیل اساتید و دانشگاهیان جوان و خوش ذوق یکی از دانشگاههای فعال و پویای کشور به شمار می رود.
رئیس دانشگاه بناب در ادامه صحبتهای خود به شغل معلمی و استادی پرداخت و گفت: استادی و معلمی یک شغل نیست چون یک استاد به لحاظ امرار معاش این شغل را انتخاب نکرده و تنها انتظارش از خود امرار معاش و تامین رفاه باشد و دغدغه ی مسایل اجتماعی و فرهنگی را دارند کمتر استادی را میتوان شناخت که اگر یک شخص به جای استادی در سایر شغلها فعالیت می کرد به مراتب اوضاء مالی و رفاهی بهتری در جامعه داشت، پس معلمان و استادان بخاطر مسایل مالی این شغل را انتخاب نکرده اند؛ در هر نهادی به مقام استاد ارزش داده شود آن نهاد به مقام والایی دست خواهد یافت، بر همین اساس ما هم در دانشگاه بناب همواره سعی داریم این مقوله را در راس کارهایمان قرار دهیم.
دکتر عباسیان در ادامه گفت: جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی از اساتید انتظاراتی دارد که شاید از هر قشری نداشته باشد؛ اساتید باید نوآوری، ایده پردازی و مسیر را در دانشجویان عزیز که اساتید و آینده سازان این نظام مقدس هستند بپرورانند و اساتید عزیز باید راهنمایی مورد وثوق برای جامعه باشند و باید دانشجویی اخلاق مدار و باسواد به جامعه تحویل دهند.
رئیس دانشگاه بناب ضمن ابراز خرسندی از برگزاری منظم نشست ضیافت اندیشه ی اساتید در دانشگاه بناب گفت: جلسات ضیافت اندیشه اساتید یکی از بزرگترین رویداد های دانشگاه می باشد که اساتید معزز باید در این جلسات حضور یابند و موضوعات، فرصتها و تحدیدهای نظام علمی و.... در این جلسات مطرح و موشکافی شود.
دکتر عباسیان ضمن ابراز نگرانی از نفوذ و سلطه کشور های استکباری از طریق رسانه ها و فضای مجازی گفت: امروز استکبار جهانی دنیا را به دوگروه دوست و دشمن تقسیم بندی کرده است در گروه مقابل استکبار جهانی، چشم امید جهان اسلام به جمهوری اسلامی ایران و امید ایران نیز به نخبگان و اساتید دانشگاه می باشد؛ اساتید و نخبگان کشور باید بدانند که این مقابله در برابر دشمن هزینه هایی نیز در بر خواهد داشت؛ نباید اجازه دهیم جوانان، این سرمایه های نظام دلسرد شوند و از مسیر اصلی خود منحرف شوند.
وی در پایان از برگزار کنندگان این نشست، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، دبیر نشست هم اندیشی اساتید و معاونت محترم آموزشی تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد؛ این چنین جلساتی باید منظم و تداوم دار باشد.
مسئول محترم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، حجت الاسلام ولمسلمین رنجبر، در ابتدا ضمن تسلیت پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛ اساتید را موتور محرکه ی دانشگاه دانست و گفت: موتور محرکه ی دانشگاه اساتید گرانقدر هستند؛ اساتید می توانند در ترویج مسائل دینی در دانشگاه نقش بسزایی داشته باشند.
حجت الاسلام ولمسلمین رنجبر نشست هم اندیشی اساتید را یکی از مهم ترین نشستها و جلسات دانشگاه دانست و گفت: نشست هم اندیشی استادان دانشگاه یکی از مهم ترین و راهبردی ترین نشست های دانشگاه است و اساتید معزز باید این جلسات را در اولویتهای کاری خود قرار دهند و در امورات دانشگاه و نظام دخیل باشند.
وی در ادامه اخلاق حرفه ای را در هر نهاد و سازمانی، اساسی ترین مشخصه یک فرد دانست و گفت: سجایای اخلاقی پیامبر مکرم اسلام و نشست و برخواست ایشان با آحاد مردم و ارباب رجوع یک اخلاق حرفه ای بود که باید اسوه ی ما باشد و مسئولین نباید خود را جدای از مردم و ارباب رجوع بدانند و در جامعه، اخلاق باید حرف اول را بزند.
حجت الاسلام رنجبر با اشاره به تاکید آیات و روایات بر علم ‌پژوهی و معرفت‌ آموزی ادامه داد: توصیه و سفارش اکید اسلام به همه ی مسلمانان این است که در علوم مختلف و معارف از همه ملل دنیا، جلوتر باشند و نباید عقب بمانند و باید مسلمانان طوری پیشرفت کنند که حرف اوّل را امّت اسلام بزند و همه دنیا برای علم ‌آموزی و کسب دانش به مسلمانان رجوع کنند.
گفتنی است به گفته دبیر ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه، دکتر یوسفی، در سال 1396 چهار جلسه ضیافت اندیشه اساتید با موضوعات مختلف و حضور اساتید برجسته ی کشوری در دانشگاه بناب برگزار شده است.
پایان خبر


  • نوشته شده
  • در سه شنبه 10 بهمن 1396
  • ساعت 13
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 611
نظرات شما
captcha refresh