Logo
تاریخ : سه شنبه 14 دي 1395
کد 809

همایش بزرگ 9 دی در دانشگاه بناب برگزار شد

این همایش روز یکشنبه 12 دی ماه با حضور روسای ادارات، روسای دانشگاهها، اساتید و کارکنان دانشگاهها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، دکتر مجتبی عباسیان ریاست دانشگاه بناب در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته ای، شهدای جبهه مقاومت و مخصوصاً شهدای مدافع حرم و امام شهدا و سلام درود بر پیشگاه دیدبان تیزبین انقلاب، مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه ای(مدظله) فرستاد.
دکتر عباسیان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این همایش بصیرتی و خیر مقدم خدمت سردار گرانقدر عزت اله جعفری، مدیرکلّ حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدعوین محترم، گفت: حماسه عظیم عظیم 9 دی در یک کلام، روز میثاق با ولایت است، اگر تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را نگاه کنیم، متوجه می شویم که از بدو پیروزی انقلاب، انواع دسیسه ها وجود داشته است و به نوعی خواسته اند که جلوی تسری انقلاب را بگیرند که هشت سال دفاع مقدس، جریان طبس، انواع ترور و شهادت شخصیت های نظام از قبیل رجایی و باهنر، بمب گذاری، ترور دانشمندان هسته ای که هرکدام باعث استحکام بنیه نظام گردیده اند.
رئیس دانشگاه بناب در ادامه حماسه 9 دی سال 1388 را یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی قلمداد کرد و ادامه داد: یکی از اتفاقات بزرگ و شکوهمند تاریخ انقلاب اسلامی حماسه عظیم 9 دی است که درسهای بسیاری برای آموختن دارد، بر اساس فرمایشات گهر بار مقام عظمای ولایت: باید زوایای مختلف این حماسه تبیین گردد و تمام زوایای فتنه 1388، عوامل ایجاد کننده این اتفاق، بدون جهت گیری سیاسی بررسی شود.
دکتر عباسیان در ادامه گفت: پیام اصلی حماسه نهم دی، ولایت مداری است، چرا که معیار و شاخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه می باشد. این یادگار تغییر ناپذیر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می باشد که فرمودند: "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به شما آسیبی نرسد."
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به فتنه ۸۸ اظهار داشت: معانی  مختلفی در قرآن کریم برای فتنه وجود دارد که عمده ترین معنی، جداشدن خالصی ها از ناخالصی ها است، طبق آیه قرآن بعضی مواقع اولاد و فرزندان فتنه می شود و بعضی مواقع باقیات صالحات اند.
وی افزود: “الفتنه اشد من القتل” فتنه گران یک ملت را گمراه کرده و می کشند که بدتر از قتل یک نفر است، طبق آیه شریفه قرآن، زمانیکه در دنیا فتنه وجود دارد باید انسان علیه فتنه مبارزه کند، فتنه چراغ ندارد و خود به خود انسان می بیند که در گرداب فتنه گیر افتاده است و خودش هم قبول ندارد.
سردار جعفری با اشاره به کلمه “شاخص” گفتهر حرکتی چه حق و باطل، قبله دارد و حرکت بدون قبله لغو و بیهوده است و قبله افراد باطل شیطان است، برای پیداکردن قبله نیز پیدا کردن شاخص بسیار مهم است .
وی افزود: اگر حرکت ها شاخص نداشته باشند،  قبله پیدا نمی شود و شاخص اول ما خدا است و کسانی که اهل قرآن هستند اشتباه نکرده و به سمت فتنه نمی روند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در عین حال تصریح کرد: خداوند قدرت فرقان به آنها می  دهد تا به فتنه ورود نداشته باشند، شاخص دوم ولایت و ائمه و شاخص سوم امام “حیّ” است که نورافکن می باشد.
سردار جعفری با بیان اینکه قطب نمای امروز مردم ولایت و رهبری است، گفت: یکی از خروجی های فتنه، ایجاد شبهه و شک در بین مردم و جامعه است که اگر فتنه بین  مردم ماندگار شود خیلی خطرناک خواهد بود.
وی با اشاره به سخن حضرت علی (ع) گفت: در  فتنه ها شتر ۲ ساله باشید که به فتنه گران سواری ندهید بلکه صبرکرده و منتظر بمانید پرده ها کنار برود، اگر فتنه ها ماندگار باشند شبهه های جملی  و شک  صفینی ایجاد خواهدشد و اگر رفع نگردد با جنگ خوارجی روبرو می شویم.
این مقام فرماندهی در سپاه گفت: تنها شخصی که  در فتنه  ها معیار و شاخص قرار گیرد، شخص رهبری است  که اگر هر کس در خط رهبر بود،  مشکلی نیست و اگر چنین نباشد انسان در دام فتنه می افتد.
سردار جعفری به نحوه شکل گیری داعش اشاره داشت و گفت: اسلام آمریکایی، ترکیه ای و وهابی خائن به اسلام همه این ها در عرض ۳۰۰ سال انحرافی که ایجاد کرده اند عامل ایجاد داعش اند.
وی ادامه داد: بر اساس آمارها ۲۰درصد مردم دارای فهم و اگاهی هستند و ۶۰ درصد مردم تابع نخبگان جامعه که در دانشگاه ها و حوزه ها، همان دو قشر فرهیخته محسوب می شوند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی با اشاره به نفوذ دشمن گفت:  فتنه دهه ۹۰  این دو قشری  که افسران عملیات روانی و فرهنگی تربیت می کنند را مرود هجمه قرار داده است.
سردار جعفری به راه های نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: نفوذ از دانشگاه ها و حوزه ها بوسیله ابزارهای شبیخون فرهنگی، موبایل ها و ماهواره ها ادامه دارد که باید مواظب باشیم.
وی با بیان اینکه ماهواره ها فیلتر بین خدا و مردم است، گفت: دشمن درصدد این است که قدرت بزرگ این ملت یعنی اسلام و نمود  این اسلام یعنی رهبری را نابود کند.
این مقام مسئول در سپاه عاشورا، در عین حال تصریح کرد: این قدرت و صلابت رهبری از طرف خداست که اگر قلب مردم ایران  پر از عشق به خدا، اسلام، ولایت و ولی امر مسلمین شد همه اینها در تک تک قلوب، سلاح هسته ای نه، بلکه بالاتر محسوب می شود.
سردار جعفری با اشاره به فتنه های داخلی گفت: امروز افرادی از داخل، آمریکای جنایتکار را برای ما بزک  می کنند که مقام معظم رهبری فرمود: مواظب دست چدنی باشید که اعتمادی به آنها ندارم .
وی ادامه داد: دشمن درصدد از بین بردن روحیه ولایت مداری، عشق به خدا بوده و  تمام نقاط ضعف ما را برجسته می کند.
این مقام فرماندهی در سپاه با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت:  باید حوزه ها و  دانشگاه ها  افسران جنگ نرم تربیت کنند و از خرمشهرها دفاع جانانه کرده و از گذشته ها عبرت گرفت.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی به توطئه های دشمنان اشاره داشت و افزود: دشمن به فکر استحاله نظام بوده تا  نسلی داشته باشیم که جوانان بعد از ۲۰۰ سال بگویند جنگ به ما چه مربوط است.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه نباید اهل کوفه و یهودی باشیم، گفت: باید مواظب اسلام و منویات رهبری باشیم که همه توطئه ها و فسادها ریشه در قوم صهیونیستی و یهودیت دارد.
وی فراهم نمودن  زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را مهم ارزیابی کرده و گفت:  علی رغم جوسازی داعش، امروز اسلام در حال پیشرفت است اگر بتوانیم امام حسین(ع) را به دنیا معرفی کنیم پیامبر و ائمه را به دنیا معرفی کرده ایم.
این مقام مسئول در سپاه تاکید کرد: نباید از این قطار پیاده شویم، دشمن به دنبال روزنه ای است که می خواهد جامعه ایرانی را فاسد کند تا مردم ایران عاشق امام  زمان نباشند.
سردار جعفری ادامه داد: دانشگاه با تربیت افسران جنگ نرم باید زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کند.
وی با شاره به دستگیری های اخیر در شهرداری بناب گفت: این از خدا بی خبران چقدر جرات دارند که در این نظام دزدی و اختلاس می کنند؟ پایه این نظام خون شهداست که به خاطر نظام شهید شده اند.
سردار جعفری در ادامه به ماهیت ۹ دی اشاره کرد و گفت: اصل نظام نشانه است و بعد از این، مردم ولایت مدار و گوش به زنگ ایران برای دفاع از پایه های نظام که همان اسلام و  امام حسین(ع)  و ولایت است با آگاهی قیام کرده و  حماسه نهم دی را آفریدند.
وی یادآور شد: این سومین قیام و انقلاب مردم بود که مردم با این حرکت عظیم، تودهنی به این فتنه گران، صهیونیسم و آمریکا  زدند.
رئیس دانشگاه بناب نیز در ادامه جلسه ضمن خیر مقدم گویی با بیان اینکه، پیام اصلی حماسه ۹ دی، ولایت مداری بود، گفت: این پیامی است که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) آن را به یادگار گذاشته است.
وی با اشاره به فرمایش امام خمنی(ره)  که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا گزندی به مملکت شما نرسد، گفت: مطمئنا تا زمانی که رهبری مقتدر وجود داشته باشد کشور ما از تمامی آسیب ها برحذر خواهدبود.
رئیس دانشگاه بناب با اشاره به عزت و اقتدار ایران گفت: از بدو انقلاب اسلامی توطئه های مختلفی از جمله جنگ تحمیلی، ترورهای مختلف، ترور دانشمندان هسته ای، حادثه طبس و یکی از این حوادث ۹ دی  که نه تنها آسیبی برای کشور نبودند بلکه به نوعی باعث تداوم و عزت کشور ایران شدند.
گفتنی است این همایش بصیرتی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بناب، بسیج اساتید شهرستان، مدیریت روابط عمومی دانشگاه بناب، بسیج دانشجویی ناحیه و بسیج کارمندی ناحیه برگزار شد.
گزارش تصویری؛ 

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 14 دي 1395
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1519
نظرات شما
captcha refresh