Logo
تاریخ : چهارشنبه 29 آبان 1398
کد 1128

رئیس دانشگاه بناب؛

گام دوم دانشگاه بناب در حوزه دیپلماسی علمی

در قالب تفاهم نامه های علمی بین دانشگاه بناب و دانشگاه آتاترک ترکیه اولین ورکشاپ مشترک بین المللی دانشگاه بناب برگزار خواهد شد.
دکتر حسین پیری رئیس دانشگاه بناب در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما، دیپلماسی علمی را از شاخص ­ترین و موثرترین گام­های پیشرفت در آموزش عالی دانست و گفت: دیپلماسی علمی را می ­توان بعنوان یکی از موثرترین شاخصه­ های دیپلماسی عمومی به شمار آورد و سکاندار هدایت آن را، دانشگاه­ها و درکل جامعه علمی بر عهده دارند.

دکتر پیری ادامه داد: دانشگاه بناب با آگاهی از تاثیرگذاری بالای روابط علمی بین المللی در حصول نتایج مطلوب، به دنبال سرمایه گذاری در این عرصه نوین می باشد.

رئیس دانشگاه بناب در ادامه اقدامات این دانشگاه در راستای بین المللی شدن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه بناب در راستای بین المللی شدن گام های بزرگی برداشته است و سیاست دانشگاه، روابط بین المللی به صورت عملیاتی می باشد.

وی ادامه داد: در قالب تفاهم نامه های بین المللی منعقد شده دانشگاه بناب با بیش از 15 دانشگاه معتبر اروپایی و آسیایی، اولین ورکشاپ بین المللی مشترک بین دانشگاه بناب و دانشگاه آتاترک با عنوان"Worshop on Pure and Applied Mathematic 2019"  در تاریخهای 9-7 آذرماه سالجاری در دانشگاه آتاترک ترکیه برگزار خواهد شد.

دکتر پیری در ادامه گفت: در این ورکشاپ که اعضای هیات علمی دانشگاه بناب به همراه برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز حضور خواهند داشت، روسای دودانشگاه بعنوان اعضای کمیته افتخاری بوده و آقای دکتر میرسجاد هاشمی بعنوان سخنران مدعو ورکشاپ می باشند و لازم به ذکر است اعضای هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه بناب نیز بعنوان اعضای کمیته علمی در این رویداد علمی فعالیت خواهند نمود.

رئیس دانشگاه بناب در پایان لازمه اصلی پیشرفت دانشگاههای نسل جدید و نوپا را بین المللی شدن دانست و گفت: دانشگاههای نسل جدید و نوپا برای پیشرفت و توسعه باید به سوی بین المللی شدن و دیپلماسی علمی گام بردارند و بالاخص با بهره­ مندی از پتانسیل عظیم دانشگاهها و مراکز علمی جهان اسلام می­توان گامی مثبت در جهت شکوفایی و پویایی دانشگاهها برداشت.

پایان خبر 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 29 آبان 1398
  • ساعت 01
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 404
نظرات شما
captcha refresh