Logo
تاریخ : شنبه 22 تير 1398
کد 1094

با محوریت حجاب و عفاف؛

نشست هم اندیشی اعضای هیات رئیسه با اساتید و کارکنان دانشگاه بناب برگزار شد

به مناسبت هفته حجاب و عفاف نشست هم اندیشی اعضای هیات رئیسه با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ نشست هم اندیشی با موضوع حجاب وعفاف در سالن کنفرانس حوزه ریاست با حضور اعضای هیات رئیسه، اساتید وکارکنان دانشگاه بناب برگزار شد.

دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت وامامت، امام رضا (ع) موضوع حجاب وعفاف را یکی از ضروریات جامعه اسلامی دانست وگفت : حجاب وعفاف محور تمامی آموزه های دین مبین اسلام است.

دکتر حسین پیری ادامه داد: دانشگاه ها به عنوان الگو در سطح جامعه می باشند و گسترش فرهنگ حجاب وعفاف به خصوص در فضای دانشجویی باید در کشور نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به تاریخچه نامگذاری روز حجاب وعفاف گفت: سالروز حجاب و عفاف روزی است که رژیم رضاخان مردم متعرض به کشف حجاب را در مشهد به خاک و خون کشید.

وی ادامه داد: یکی از پلید ترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه کشف حجاب بود؛ رضا خان که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 بر سر کار آمد، در صدد اجرای طرح اسلام زدائی و جایگزینی ارزش های لیبرالیستی در جامعه بود.

 مسئول نهاد رهبری در پایان مصونیت و آرامش زن را در حجاب دانست و گفت: حجاب اسلامي تجلي زيبايهاي معنوي زن است، بدون شک حجاب ديني زن را از آفات و بيماريهاي بسياري بيمه مي کند و مي تواند طراوت وجمال او را پايدار سازد؛ زحمت حجاب حق بيمه اي است که زن براي حفظ آرامش و سلامت آرامش خود مي پردازد، زيرا حجاب پرده اي است که از ورود تيرهاي نگاه  سخنان بيهوده ومشکلات ديگر به درون محيط امن او جلوگيري مي کند زن بي حجاب آسيب پذير است وقتي که زن از حجاب ديني خود خارج مي گردد، آفات فراواني سلامت اورا  از بين مي برد؛ حجاب زن را پاينده تر، سالمتر وپاکيزه تر نگاه مي دارد.

پایان خبر

 
 

 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 22 تير 1398
  • ساعت 11
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 573
نظرات شما
captcha refresh