Logo
تاریخ : يکشنبه 25 آذر 1397
کد 1024

رئیس دانشگاه بناب در گفتگو با ھمشهری؛

استیضاح وزیر علوم اصلاً به صلاح خانواده بزرگ آموزش عالی نمی باشد

رئیس دانشگاه بناب؛ عده ای در صدد ھستند مسائل و مشکلات گذشته وزارت علوم را به پای وزیر فعلی بنویسند و اینگونه اقدامات اصلاً منصفانه نیست و در بسیاری موارد پشت پرده سیاسی دارد.
رئیس دانشگاه بناب در گفتگو با همشهری؛ استیضاح وزیر علوم را اصلاً به صلاح خانواده بزرگ آموزش عالی ندانست و گفت: عده ای در صدد هستند مسائل و مشکلات گذشته وزارت علوم را به پای وزیر فعلی بنویسند و اینگونه اقدامات اصلاً منصفانه نیست و در بسیاری موارد پشت پرده سیاسی دارد.
دکتر حسین پیری ادامه داد: بهتر است به جناب آقای دکتر غلامی اجازه داد که بر انجام برنامه هایش متمرکز شود، هرچند استیضاح حق نمایندگان است اما این تنها راه نیست و بسیاری از برنامه های دکتر غلامی از جمله تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها، انتقال دانش فنی و توسعه شرکت های دانش بنیان و سوق دادن دانشگاه ها به سمت دانشگاههای جامعه محور و کار آفرین برنامه های کلان و راهبردی هستند که بر عملی شدن و نتیجه دهی آن، نیاز به زمان دارد و با یک سال به نتیجه نمی رسند.

رئیس دانشگاه بناب در شرایط بحرانی فعلی استیضاح وزیر علوم را به صلاح آموزش عالی ندانست و گفت: با توجه به شرایط موجود کشور که بحران های اقتصادی و دیگر مشکلات به دانشگاهها سرایت کرده و مسائلی همچون خوابگاهها، تغذیه دانشجویان و خرید بسیاری از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی تحت الشعاع مسائل اقتصادی کشور قرار گرفته است و در شرایط ارسال لایحه بودجه به مجلس، طرح استیضاح بر وزارت علوم چالش اساسی ایجاد خواهد کرد.

دکتر حسین پیری ضمن ابراز تاسف از عدم ثبات مدیریتی وزارت علوم در سالهای اخیر گفت: تغییرات زود هنگام و عدم ثبات مدیریتی در سالهای اخیر بدنه آموزش عالی را رنجورکرده است و مدیران ارشد را از تدوین و اجرای برنامه های بلند مدت و ریشه ای دور کرده است و اغلب به انجام برنامه های کوتاه مدت و امور جاری سوق خواهد داد.

رئیس دانشگاه بناب وزیر علوم را شخصیتی انقلابی نامید و گفت: دکتر غلامی در جهت استقلال دانشگاهها بسیار جسورانه عمل کرده است، امیدوارم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به شرایط حساس کشور عنایت داشته و با مطرح نکردن استیضاح های پی در پی وزیران با دولت همکاری بیشتری داشته باشند.
پایان خبر
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 25 آذر 1397
  • ساعت 02
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 344
نظرات شما
captcha refresh